Show Me What You Got

8 10 2006

Eergisteren kregen miljoenen Jay-Z fans de kans om Jay-Z’s nieuwe single ‘Show Me What You Got’ te downloaden, nadat deze track was gelekt op het internet. Def Jam is hier echter helemaal niet blij mee en overweegd serieus om de persoon die hier verantwoordelijk voor is aan te klagen.

“The FBI may do an investigation into this,” vertelde een anonieme bron aan website allhiphop. “Everything has been under lock and key, so we have no idea how the single was leaked.” Een intern onderzoek zou al op volle gang zijn.

Radio djs over de hele wereld genieten echter al volop van de nieuwe track “I played it six times in a row at 6:00 pm today,” liet Atlanta’s DJ Greg Street weter. “It was so crazy [Island/Def Jam Music Group CEO] LA Reid & [Def Jam A&R] Shakir Stewart called into V-103’s hotline.”

‘Show Me What You Got” is de eerste officiele track sinds Jay-Z z’n waardeloze pensioen opzij heeft gezet. “What do you want me to do? I’m sorry. I’m back,” zegt hij lacherig aan het begin van de track die geproceerd is door Just Blaze en een sample gebruikt van Wreckx-N-Effect’s “Rump Shaker”. ‘Show Me What You Got’ zal verschijnen op het album ‘Kingdom Come’ dat volgens berichten op 21 november zal verschijnen.

Dit hele verhaal klinkt echter behoorlijk als een simpele maar effectieve marketingtruc, want het is niet zo verwonderlijk dat het nummer lekt als hij gewoon legaal te beluisteren is op XXL-Mag.


Acties

Information

4 responses

9 10 2006
J to the A.A.P.

De FBI? Die hebben toch wel wat beters te doen dan Def Jam helpen met de marketing lijkt mij.

9 10 2006
J to the A.A.P.

Hier kun je de track trouwens nog downloaden:
http://nahright.com/news/2006/10/06/jay-z-show-me-what-you-got/

9 10 2006
Jadakiss Gearresteerd en Ander Nieuws « WildStyle

[…] Het internet is vandaag nog steeds aan het nasudderen van Show Me What You Got. Ongelooflijk wat een hype een zekere S. Carter op heeft weten te bouwen, er is niet één muzieksite te vinden die er niets over gezegd heeft. En dan presteren ze het bij Def Jam om er nog over te gaan klagen ook… Maar ja, een leak moet natuurlijk wel op een leak lijken. […]

17 10 2006
Video: Jay-Z - Show Me What You Got « WildStyle

[…] Check ‘m maar snel nu het nog kan want Def Jam/Universal is hard hun best aan het doen om de video’s op Youtube steeds weer offline te halen. En ik maar denken dat een clip promotie was voor ‘n nummer en dat ze graag zouden hebben dat je er naar kijkt. Misschien kunnen ze nu de FBI inschakelen? […]

Geef een reactie

